Online application

 
Hej! Känner mig i just den här minuten lättad. Loggade in på mina ansökninsuppgifter i lördags och såg att de högst upp stod i röd text att det bara är 5 dagar kvar tills alla uppgifter skulle vara klara. Fick panik och har varit stressad från lördags tills idag. Här är ett tips till blivande utbytestudenter: börja i tid. Mailade iallafall min kontaktperson Simeon såfort jag kom hem från skolan (3 dagar kvar tills allt skulle vara inne) och berättade att jag hade mer än hälften kvar. 10 minuter senare såg jag att jag nu hade 10 dagar kvar på mig att göra klart allt. Min stressklump bara försvann och allt känns jättebra nu. Simeon är min lifesaver <333
 
Det jag har kvar är min English Oral Interview, som jag trodde jag behövde åka och fixa inne på Explorius kontor men de visade sig att jag bara kunde ge den till min engelska lärare så kunde han fixa det! Känns jätteskönt att slippa de. Sen har vi Medical Information och Immunization Record vilket man måste fixa hos läkaren. Så imorgon ska jag fixa de två och även Passport & Birth Certicate Copy då jag ska ta ett nytt pass! Punkt 13 och 14 har med skolan att göra så de två papprena tänkta jag lämna in imorgon till någon av mina lärare. Tog med de innan lovet man fick inte alla uppgifter ifyllda. Sen är de sista punkten kvar Letter From Your Parents. Det sitter mina föräldrar och håller på med just nu. Känns bra att jag är så nära, snart kan jag få min värdfamilj! 
 
Jag och Linnea pratade om vart man helst skulle vilja hamna.  

Kommentarer
Postat av: Sonja Becker

Hej Moa! Hittade din blogg igår och vad roligt att du ska åka iväg som utbytesstudent. Åh, vilket äventyr du har framför dig. Jag själv är utbytesstudent i Wisconsin, USA nu. Dock är mitt år snart slut, men jag hoppas du får ett toppen år med värdfamiljen, nya vänner(för livet), skolan och massa annat skojigt!!

Svar: Tack så mycket! Känner mig just nu supertaggad, kan inte vänta!
None None

2015-03-25 @ 17:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback