First impression

Vi är framme i New York, äntligen!  Vi fick somsagt rn flygtid morgonen efter. Resan till Bryssel gick bra, tror nästan den gick helt problem fritt. Sen skulle vi ju dela upp oss i två olika grupper och flyga två olika plan. Otur som vi hade så blev ett av planen försenade, dock var mitt i tid! Men det gjorde inte så mycket för vi som kom innan hade mycket längre kö vid visum grejen i början så vi väntade på den andra gruppen på JFK. Alla med och alla baggage.
 
Från flygplatsen åkte vi direkt in till NYC. Vi fick en liten mini buss till stan och lämnade allt baggage i en annan buss som skulle åka med det till hotellet. Vi fick fri tid i stan och fick göra vad vi ville. Vi började med att gå till Times Square och gick sedan vidare längst gatorna. Så sjuk stad! Hade inte förväntat mig så här mycket och trodde inte att det skulle ta mig med så stor chock men wow vilken stad! Hade aldrig kunna tänka mig att bo här man känslan att faktiskt vara här är helt fantastisk.
 
Efter några timmars strosande i city så åkte vi till hotellet som ligger vid den andra flygplatsen som vi egentligen skulle flugit till. Det tog kanske 20 minuter så det var inte så farligt. Nu fick vi också chansen att träffa på massa andra utbytesstudenter! Jätteroligt att träffa andra och veta var alla ska, det är faktikst otroligt många som ska till Texas och jag har några som ska till Austin! Har också hittat en flygkompis som jag ska flyga till Dallas med, det känns så himla himla bra. 
 
På kvällen så gick vi och badade och träffade på några danska killar (en av dom är min flygkompis!!) och sen stöter man ju på andra utbytesstunder hela tiden eftersom vi är så många här. Påväg hem till hotellrummet träffade jag sen 5 tyska killar som jag hängde med resten utav kvällen. På något sett har jag lyckats hålla mig vaken i mer än 24 timmar, tror att det blev 27. Sen sovit några timmar och sen upp igen this morning at 6! Fattar ni hur utsliten min kropp kommer att vara så fort den får en lugn sekund, bäst att inte sitta still helt enkelt. Inte för att de va inräknat dom närmsta dagarna iallafall. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback