Embassy of the United States

Hej!
 
Det känns som om jag är den absolut sista utbytesstudenten som fixar sitt visum. Jag vet att det fanns gemensamma tider som man kunde gå med andra utbytesstudenter i juni. Nu är det 4 augusti och jag har inte varit på Ambassaden än. Så blir det när man är bra på att vara ute i sista minuten! 
 
Jag fixade iallafall mitt DS-160 (det man måste fixa online innan man kan boka in en tid på ambassaden) och bokade in tiden 10.30 den 12 august eftersom det var den tidigaste som fanns. Jag mailade min kontaktperson Simeon och berättade om tiden och eftersom han hade räknat med att jag skulle åka den 18onde så tyckte han det var lite väl tight. Därför har han nu försökt fixat en ny tid redan imorgon. Som tur var har jag redan fixat allt som behövs innan man ska dit. Och om det finns någon där ute som inte varit där än, här har ni en checklista på vad ni ska ha med:
 
  • Pass. 
  • Foto på dig själv. (Det är viktigt att det är samma foto som du använt i DS-160 formuläret och är du tar fotot säg så att det är för ett visum så att du får rätt format.)
  • Bevis på att man kan betala alla kostnader under året. 
  • Personbevis från Skatteverket. 
  • Utdrag från polisregistret (OBS: bara om man någonsin blivit dömd eller arresterad)
 
 
Nu väntar jag bara på att Simeon ska kontakta mig om tid och så för imorgon. Ni får en bild på hur det såg ut när jag slutfört DS-160. Suddade ut lite grejer för nödvändigheternas skulle. Idag är det två veckor kvar tills jag åker!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback