When you are ready, just say you are ready

Hemma nu och allt gick bra. Pueeew. Eftersom jag skjutit upp besöket hos Amassaden skulle jag inte kunna göra fel första gången, då skulle det vara försent. Jag var tvungen att lyckas på första försöket och det gjorde jag! 
 
Jag var utanför ambassaden vid 7.30. De öppnade inte förens 8 så vi fick stå och vänta en liten stund. Det gick ganska snabbt. När dom ropade fram mig så ville dom kolla så man inte hade några vapen med sig så man fick börja med att ta av jackan. Sedan kollade dom under skorna och i väskan. Jag fick även säga hejdå till pappa här eftersom jag var tillräckligt gammal för att gå ensam. Han fick istället sitta utanför i bilen och vänta. Jag lämnade in mobilen och gick in i den stora byggnaden. Där lämnade jag först in all papper och fick sedan sitta och vänta länge. Efter 1 timme ropade dom upp mitt namn och jag går fram till disken där man ska bli "intervjuad". Vet inte om jag kan kalla det för en intervju eftersom den såg ut ungefär såhär:
 
Hon: Goodmorning.
Jag: Goodmorning.
Hon: Do you know where you are going?
Jag: Yes, Texas!
Hon: Okay, so you've got your host family?
Jag: Yes. 
Hon: Who is paying for your visit?
Jag: My parents. 
 
Sen var det klart! Känns så skönt att alla ansökningar gick igenom på en gång. Vissa fick sitta kvar och vänta efter dom hade blivit intervjuade. Jag vet inte varför. För mig var det iallafall inga problem alls. Det känns så himla skönt! Hon skickade med mig några papper som var viktiga att ta med sig till USA och sen sa hon att jag var färdig. 
 
 

Kommentarer
Postat av: FRANCA

Hej!!! Jag hoppas du får 10 GRYMMA månader. NOT. Will miss you

2015-08-11 @ 15:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback