Fått min värdfamilj!!

Hej!

Nu kommer det inlägger alla utbytesstudenter väntar på att få skriva! I fredags när jag var med Franca i Sickla fick jag ett mail utav min kontaktperson Simeon. Han skrev att han hade försökt att ringa men inte fått tag på mig och bad därför att jag skulle ringa till honom. Jag förstod direkt att det var någonting. Jag hade fått min värdfamilj!
 
Jag kommer alltså att bo i familjen Friberg som betstår utav mamma Sarah och pappa Aaron. Dom båda är 33 år gamla. De har även tre barn. De äldsta barnet heter Micheal och han är 14 år. Sen har vi Onyah som är 11, hon ska jag förövrigt också dela rum med! Sen den yngsta sonen som heter DJ (Dwayne John) som fyllde 10 igår. Familjen har också två hundar! Den ena heter Apfrodite och är en Pekinese, jag tror att det var hon som var 2 år gammal. Sen har dom även en liten Chihuahua valp som bara är 10 månader gammal. Den heter Eva. Jag vågar inte lägga in någon av bilderna som har skickat till mig ifall de inte skulle tycka att det var okej. Vi får vänta till jag åker dit!
 
Men jag tror ni alla undrar var familjen Friberg bor. Jo, i Texas! De bor ungefär 30 minuter utanför staden Austin. Jag tycker det känns bra att jag inte hamnat helt ute på vishan utan att de ungefär är lika långt till deras storstad som det är för mig intill Stockholm. Förorten/staden jag kommer bo i heter Pflugerville och dom har ungefär 50000 invånare. Det känns jättebra med familjen och placeringen allt verkar super!
 
 
Sedan till skolan. Den vet jag inte så mycket om, den heter iallafall Pflugerville High School och det är ungefär det jag vet. Den ligger ungefär 10 minuter från huset och den har ungefär 2000 elever vilket är ganska mycket! Kanske kommer det finnas några fler utbytesstudenter där? 
 
(Och ja ni ser rätt, Pizza Hut utanför skolan till höger. Bredvid Pizza Hut finns till och med Subway. Hur skulle jag möjligen kunna vara missnöjd?!) 
 
Jag har iallafall mailat med min värdmamma två gånger nu. Hon har svarat en gång och skickat bilder på familjen och hundarna och så! Nu väntar jag på svar från dom igen. Hon verkar jättegullig verkligen och nämner flera gånger att hela familjen är 'super exited'. Jag kunde inte be om en bättre värdfamilj! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback